'Geen seks voor het huwlijk' Waarheid of een mythe?

30-01-2016 15:35

WHAT IS GOING ON  IN THIS WORLD?

 

Is het NORMAAL dat iedereen een beetje rond neukt? Secondlove reclames, iedereen kent ze, we gaan bijna denken dat het normaal is een tweede relatie te hebben. En trouw tot het eind? Wat is daar van overgebleven? Iedereen gaat een relatie in met de gedachten we zien wel hoever het komt. T komt ook steeds vaker voor dat mensen het zo missen, het in een relatie zijn dat ze gewoon een nieuwe relatie beginnen omdat ze dan een vriendje hebben. 

 

Sometimes I think I miss the old school. Wat meer strenger en strakker. Er zijn dingen die ik goed en leuk vind aan de manier waarop relatie vandaag de dag gaan, maar ook zoveel dingen waar van ik denk dat ze echt niet door de beugel kunnen.

 

Im a christian. Ik krijg er vaak rare dingen over te horen, maar ik durf er eerlijk over te zijn, óók in een relatie. Ik heb mijn eigen denken en doen. en dat heeft iedereen. Ik zal mensen hun beslissingen altijd respecteren. Ik vind respect een belangrijk ding. In een relatie zeg ik ook eerlijk dat ik Christen ben, in augustus een kruisje gekregen voor mijn verjaardag en die draag ik altijd om mijn nek. Ik heb op de kerkclub wel eens gehoord, en ook op andere plekken, dat een Christen met een Christen moet nemen dat je dan elkaar naar God moet leiden... Heel mooi en zeker niet verkeerd. Persoonlijk denk ik dat een Christen en een niet-christen ook prima een relatie kunnen hebben, zolang er maar respect is. 

 

Dat brengt me op iets anders wat ik zei 'Het rond neuken'. Ik ben altijd opgevoed met het idee 'geen seks voor het huwelijk'. Ik vond dit altijd wel en goed ding, na mate je ouder word, ga je over dingen na denken en je eigen conclusies trekken. Het 'geen seks voor het huwelijk' is mij altijd bij gebleven en ik was er mee eens. Dat voor het huwelijk stukje was voor mij dan niet alles maar wel een doel. Dit klinkt een beetje vaag maar ik zal het proberen uit te leggen. Het is me zo geleerd door mijn ouders en ik heb het altijd zo ervaren, nu nog steeds, seks is iets speciaal tussen een man en een vrouw, of beter tussen twee mensen. (het homo gedachten ga ik nu niet aanstrepen. Ik ben van mening, en daar mag iedere over denken zoals hij of zij zelf wilt. Dat jij op een dag voor Gods troon staat en verantwoording moet afleggen voor jouw daden. Het is niet aan mij of aan wie dan ook om te oordelen. De enige die oordeelt is God. Je kunt met iemand praten en je kunt hem wijzen op de bijbel en dan is het aan hem om zijn eigen keus te maken. Het eindige wat jou dan nog rest te doen is het respecteren.) Iets speciaal tussen twee mensen, ik kijk nog steeds zo naar seks, maar veel mensen in mijn omgeving al niet meer. Het is moeilijk je doel aan te houden in een wereld die dat doel helemaal niet kent. Wat ik bedoelde met het stukje 'dat voor het huwelijk stukje was voor mij niet alles maar wel een doel' is dat ik altijd tegen mij zelf heb gezegd, vind een leuke vent en hij hoe het gaat. Seks is iets speciaals, het zou mooi zijn als je dat binnen de grenzen van een huwelijk kan doen maar voor mij zijn de grenzen van een relatie daar al aardig gelijk aan (als je begrijpt wat ik bedoel). Natuurlijk zou ik graag willen trouwen, welk meisje droomt nou niet van een mooie witte jurk en een droomprins naast het altaar, maar je weet niet wat de toekomst brengt. Ik weet de reden niet maar er zullen er vast zijn die je weerhoud van het trouwen. En op zon moment wanneer je relatiegrenzen net zo sterk zijn als de huwelijksgrezen en bovenal als het goed voelt waarom dan niet?

 

Dit heb ik voor mezelf voor genomen, en ouderen uit de kerk zouden 'geen seks voor het huwelijk' altijd blijven supporteren. Sommigen zouden het met mij eens zijn, zij zien wat de wereld doet met mensen en hebben zichzelf er misschien wel schuldig aan gemaakt. Ja ik weet het ik ben een 16 jarig meisje, sommigen zouden zeggen dat ik té jong ben, geen levens ervaring heb etc. Maar is het niet een schreeuw om hulp van deze aardbol dat een klein 16 jarig meisje als ik al ziet dat het fout gaat?

 

Ik was 14(bijna 15) toen ik voor het eerst een vriendje kreeg. Nu 1,5 jaar later ben ik 16 en 2 vriendjes verder. Ik heb vrienden van mij die de zelfde leeftijd hebben en nadenken over seks en het zelfs besluiten aan de pil te gaan en seks te hebben. Ik zit in een hockeyteam met meiden van 16-20 jaar en de verhalen in de kleedkamer gaan zeker wel eens over jongens en seks is geen taboe. Een vriend van mij heeft wel eens seks gehad, praat er ook over alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Een ander zei zelfs dat zijn vrienden het niet wilde geloven dat hij na 5 maanden relatie nog geen seks gehad had, 'dat werd toch wel eens tijd' 

 

Als je jong bent kun je denken dat seks een speciaal iets is, maar al snel ben je een 'grote meid' of 'opgroeide', als snel veranderd je wereld beeld. Betekend het dat jij het ook moet doen als iedereen het doet? Hoe hou je je principes vol als niemand om je heen ze heeft? Is the world going crazy? of moeten wij ons gewoon niet aanstellen, 'hoort het er gewoon bij'?