Thats the life

07-01-2016 16:30

Het leven... Iets wat mij wel eens aan het denken zet. Dan lig je s'avonds wakker in je bed, kijk je honderdduizend keer op de wekker, wetende dat om 8 uur dat stomme ding weer afgaat en de werkelijkheid weer begint, maar zolang het nog niet zo ver is lig je hier. Het liefst zou je meteen naar dromenland vertrekken maar het is weer eens een van die dagen dat dat gewoon niet lukt. Herkenbaar? Pff ik word al gek als ik denk aan het denken. Er zijn ook zoveel mensen die iets van je moeten, iets van je willen. 

 

School stelt van die eisen alsof we allemaal robots zijn. Zit je halverwege december werk je zo hard je maar kan om het vol te houden, smacht je naar vakantie, plaats die school van je een tentamenweek net voordat de vakantie begint. Werk je zo hard je kunt om een beetje wat fatsoenlijks in te vullen op de vage toetsen, het je de hele avond in je boek gestaard en dacht je het soort van te snappen lijkt de toets wel Chinees. Maar goed je heb je toetsen gemaakt en gaat de vakantie in, eindelijk rust, dacht je. Of je wel even een verslag van 3000 woorden wil maken over een Godsdienstig probleem, okee... denk je dan maar meteen daarna ook GODSDIENST!? Ja dat vak is allemaal wel leuk en aardig maar het draag toch niks bij? Kan ik niet beter wat nuttigs gaan doen? O ja, hoor! Wat dacht je van een verslag schrijven over twee schilderijen die je ergens in oktober hebt gezien in een of ander museum in Amsterdam toen je op een verplichte excursie was? Pff denk je dan vast, ik kan me dat museum niet eens meer herinneren laat staan die schilderijen. Je pakt je mobiel er maar bij gaat hopeloos op zoek in je galerij en dankt jezelf dat je toch nog een paar foto's het gemaakt, gelukkig van het schilderij EN het vage bordje op de muur zodat je te miste de naam kunt googelen. Hopeloos verloren halve wege het verslag, wanneer je concentratie allang verdwenen is, overweeg je harder dan ooit om te stoppen en een andere keer verder te gaan. Terwijl je het document afsluit bedenk je je dat je ook nog je Nederlandse opdrachten hebt liggen; een beetje spellen en een adviesnota á 8 bladzijden schrijven, zo gepiept, toch?... Oja en dit alles is natuurlijk de zaterdag voor het einde van de vakantie want je bedacht je onder het kijken van je favoriete serie, na dat je lang hebt uitgeslapen natuurlijk, jouw vakantie standaard. Dat je al helemaal trots op je zelf bent dat je hier zaterdag aan dacht 'omdat het nog wel eens veel kon zijn', terwijl het eigenlijk ingeplant had voor zondag.

Bron: eigen foto - 07'01'2016

 

En dan die maandag, na zondag ff hard werken, omdat je plan skills toch wel wat beter hadden mogen zijn, stap je uit bed. Zwaar vermoeid omdat voor het eerst in 2 weken je niet meer kan slapen tot 12 uur maar dat stomme ding om 8 uur al gaat. En als klap op de vuurpijl open je je raam en zie je overal sneeuw: je weet wel dat ene witte spul wat altijd zo gezellig staat rond kerst, waar in je vuurwerk ook best recht op blijft staan (hoef je ook niet naar binnen voor een bierflesje of zo). Dat witte dat vaak gepaard gaat met ijs, lekker schaatsen daar droom je al tijden van, komt omdat t niet meer lijkt te kunnen. Maar hè, op dat moment dat je geen tijd meer hebt, omdat je de hele dag op school zit en je helemaal ingepakt door die koud bijna niet doorgaanbare wegen fietst als je daar klaar bent.

Second day of the week, dinsdag, s'ochtends word je wakker gemaakt door je ma met de boodschap dat je vrij bent 'ijsvrij'. Best cool als je er later over na denkt, wie kan dat nou zeggen? Het gebeurd nu in de noordelijke provincies, maar behalve nu kan ik mijn niet herinneren dat ik ooit eerder ijsvrij heb gehad. Maar goed op het moment dat mijn ma me wekte vond ik het wel helemaal prima dat ik kon blijven liggen, ik kwam mijn kop wel een keertje laten zien na 12 uur. Toen ik dus eenmaal wakker was, naar buiten staarde en het allemaal op me in lied werken, werd ik gewoon blij! Ik kan het ook niet helpen. Altijd al geweten dat ik van ijs (zeg maar glijden en schaatsen) hield maar dat ik er zo erg van kon genieten man, wauw!

Bron: Eigen foto - 05'01'2016

Elke keer als ik even naar buiten moest, zat er binnen 5 seconden een dikke grijs op mijn gezicht, een beetje glijden en doen. Fantastisch! Al snel werd het mij te koud en ging ik weer andere dingen doen (oke niet veel bijzonders mijn dag bestaan praktisch uit : eten, slapen en series kijken) T werd wel een vast iets om sowieso elke 2 uur ff 5 minuutjes naar buiten te gaan lekker te glijden.

 

En gelukkig voor mij, dit weer hield aan! Er was word wel bijna constant CODE ROOD voor ons afgegeven (en als het geen rood was, was het wel oranje) Blijk ook nog eens dat Drenthe het 'hardst getroffen' & 'gevaarlijkste' gebied is.

 

Woensdag was mijn tweede dag 'ijsvrije dag' De grapjes van 'een ijsvrije dag is niet ijs vrij' waren dinsdag al veel gemaakt, nu was het 'de 11 straten tocht schaatsen'. Ja ik heb dinsdag alle filmpjes op Facebook wel voorbij zien komen van mensen die op de straat schaatsten, I simply couldn't believe it. Woensdag hielden de filmpjes aan en ja hoor dan moet ik t ook echt zelf proberen. Ik had nooit gedacht dat het kon, maar ik ben bij dat ik het gedaan heb. IT WAS AWESOMEEE!!!! (en ja sorry ik kon het niet laten ook mijn filmpje van het schaatsen op Facebook te plaatsen, ik moet 't toch showen en vooral aan mijn lieve vriendjes in t westen waar het praktisch 'lente' is...)

 

Donderdag, weer een ijsvrije dag, het begint al te dooien, jammer, maar ik heb genoten. Doordat er nu een laagje water op het ijs ligt, glijdt het super! (pas wel op) Vandaag maar eens (bijna) serieus aan mijn huiswerk, want ja life go's on. Er zijn bij mij docenten die je werk meegeven in de vakantie en zo zijn er dus ook docenten waar het huiswerk gewoon doorgaat in dit soort gevallen... maar goed, waarschijnlijk morgen weer naar school, twee uur Engels en een uurtje maatschappijleer, de moeite eigenlijk niet waard :P

Bron: Eigen foto - 05'01'2016

 

En zo lig je dan s'avonds weer in je bedje, te piekeren over van alles en nog wat. Something's life sucks a bit, but there are always good things. My advice: Enjoy every second of you day, fun can be hidden in small things! ;)

 

 

Voor iedereen in Drenthe en andere winterse delen in Nederland: Het is koud, nat en glibberig. Kijk uit! & ENJOY! :)

Voor de rest: Enjoy the other things! (en jullie hebben temindste geen achterstand op school :$)

 

GOD BLESS - Thanks for reading!

 

-X- TJ