Weekend!

11-01-2016 18:42

WEEKEND!!!!!YEAHHH!!dat was waarschijnlijk jou eerste reactie, toen jij vrijdag je school uitliep (of je werk of of...)
Maar hoe vrij ben je tijdens een weekend eigenlijk? Ja oke chill je hebt geen school/werk (tenzij je een bijbaantje hebt/zaterdag baan) geen verplichting (behalve stappen, sporten, met vrienden afspreken, zondag naar de kerk en overige afspraken) Ja je kunt lekker uitslapen (tenzij je een wedstrijd hebt, of jullie krijgen bezoek en die willen natuurlijk om 10 uur aan de koffie) Je heb alle tijd (2 dagen - alle tijd die je overige dingen in beslag nemen). Je hebt de vrijheid, je mag je tijd zelf in delen: slapen, chillen, tv/series/films kijken, huiswerk maken... (oja dat heb je ook nog).

 

Als je het zo bekijk is de weekend nog helemaal niet zo relaxed en rustig. T lijkt misschien een beetje alsof ik 'het weekend' afkraak en dat is echt helemaal niet de bedoeling, I love the weekend! <3 En het is ook gewoon relaxt, je hebt een misschien een paar dingen ingeplant staan maar die zijn bijna allemaal vrijwillig(niet verplicht) en je vind ze leuk (meestal dan). Dan huiswerk maken... achja de een doet het serieuzer dan de ander.

Bron: Eigen foto - 09'01'2016

 

Voordelen van een tweepersoonsbed:

- Lekker veel ruimte!

- Multifunctioneel!

    - Het is een bed (Je slaap er in)

    - Het is een stoel (je zit er op)

    - Het is een bureau (je maak er je huiswerk etc)

    - Goede plek voor je was (je moeder komt het stapeltje was brengen, dan leg je dat toch niet meteen in de kast?!)

    - Het is een bios (lekker film kijken (of serie of...) alleen of met vrienden! )

 

Ja terwijl ik deze blog schrijf, ziet het er bij mij zo uit, lekker op je bed zitten met een kussen in je rug. Laptop aan met mijn blog en mijn Facebook, mobiel naast mij & huiswerk. Mensen zeggen we eens, geen mobiel etc. bij je als je huiswerk maakt 'Social media leidt af al je huiswerk maakt'... Mijn motto is:'Huiswerk leid af als je met andere dingen bezig bent'(zoals bloggen, social media, eten...) Van daar dat het lekker naast me lig en soms word er wat geschreven... Achja de ene maakt zijn huiswerk in een uur, de andere in 3. (De eerste vond of het huiswerk leuk of het moest maar hij vond het geen zak aan, de tweede had gewoon fun, met social media, film/serie, game en alle andere dingen die hij tussen door deed!) Ow dat brengt me op een andere (slechte...?) huiswerk manier, ik noem het 'de reclame-huiswerk-manier'. Hoe werkt het? Als je dan je tv aanzet (ja je pakt sneller je laptop kun je tenminste zelf beslissen wat je kijkt maar toch) de meeste films/series beginnen rond 20 uur of 20:30. Je zet dus je tv aan en je gaat gewoon lekker kijken, als dan de reclame begint pak je je spullen en ga je bezig, is de reclame weer voorbij leg je je pen neer en ga je weer lekker op jouw plek, op de bank zitten. Je kijkt weer en in de reclame ga je weer verder. Ideal toch?

 

Vandaag zijn jullie waarschijnlijk weer naar school(of werk of..) geweest, ik ook, maar bekijk het van de positieve kan: over 4 dagen is het weer weekend! Geniet van je week en succes met alles! Enjoy! & God bless!~

 

-X- TJ